رویدادها آرشیو خبر ها
پشت پرده برگزاری سوپركوپا ایتالیا در عربستان

پشت پرده برگزاری سوپركوپا ایتالیا در عربستان

اینكه چرا عربستان ناگهان میزبان برگزاری سوپركوپا ایتالیا شد و چرا فدراسیون فوتبالِ آشفته ایتالیا با این درخواست موافقت كرد، احتمالاً دلیلی مهم‌تر از مقاصد اقتصادی نداشته هرچند شاید این تمام ماجرا نباشد. مرد نخست ورزش عربستان سعودی در رمزگشایی برگزاری این دیدار ابتدا به سراغ مردم این كشور رفته و آنها را از مهم‌ترین طرفداران فوتبال ایتالیا در دنیا دانسته و سپس رقابت‌های سری A را همچنان پر اهمیت‌ترین لیگ فوتبال در جهان عنوان كرده است.

 

بعد از حضور «wwe»؛ كمپانی ‌آمریكاییِ رشته كشتی كج در جده عربستان و تورین ایتالیا در سال 2018 میلادی، این بار نوبت آن فرا رسیده تا دیدار «سوپر كوپا ایتالیا» تركیبی دیگر از عربستان و ایتالیا را در قالب رشته فوتبال كنار یكدیگر قرار دهد. روزنامه ورزشی پرتیراژِ La Gazzetta dello Sport نیز به همین مناسبت به سراغ «ترکی آل‌الشیخ» رئیس اداره کل ورزش عربستان سعودی رفته و علت تصمیمش برای برگزاری این دیدار در كشورش را جویا شده است.

 

آل‌الشیخ در ابتدای این گفتگو با اشاره برگزاری دیدار سوپركوپا ایتالیا بین تیم‌های یوونتوس و میلان در این كشور گفت:

 

فوتبال ایتالیا در عربستان سعودی هواداران پر شماری دارد و روز برگزاری بازی شور و اشتیاق مردم ما را خواهید دید؛ جشن بزرگی كه به خوبی میزان محبوبیت ورزش فوتبال در عربستان را نشان خواهد داد.

 

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به روزهای ناخوش فوتبال در ایتالیا، تصریح كرد:

 

با اینكه مسابقات فوتبالِ ایتالیا در سالهای اخیر؛ به دلیل اشتباهات راهبردی سیاستمداران، مشكلات مختلف اعطای حق پخش تلویزیونی، نبود زیرساخت‌های مدرن و اتفاقاتی نظیر كالچوپولی افت كرده و تحت‌تأثیر رشد رقابت‌هایی نظیر لیگ برتر انگلستان و سایر كشورها قرار گرفته، اما معتقدم لیگ فوتبال ایتالیا بار دیگر به دوران اوج خودش بازخواهد گشت.

 

 

رئیس اداره کل ورزش عربستان سعودی در پایان ابراز امیدواری كرد:

 

به نظر من فوتبال ایتالیا همه آن چیزهایی كه شما از این ورزش می‌خواهید را در خود دارد. رقابت‌های سری A همچنان رقابت‌های باشگاهی فوتبال در دنیا را تحت سلطه و كاریزمای خود دارد.

 

ترکی آل‌الشیخ که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، دست راست «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد این کشور است، تلاش دارد تا به نفوذ اعضای خاندان حاکم در باشگاه‌های ورزشی عربستان پایان دهد. برکناری شاهزاده «فیصل بن ترکی» و شاهزاده «فهد» از اداره باشگاه‌های «النصر» و «الاهلی» از جمله اقدامات او در رشته فوتبال است. دعوت یوونتوس و میلان به عربستان نیز در راستای انجام اصلاحات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی این كشور در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود.

 

گفتنی است دیدار سوپركوپا ایتالیای فصل 2017‐2018 بین روزهای 12 تا 16 ماه ژانویه سال 2019 میلادی در شهر ریاض عربستان برگزار خواهد شد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: